An alternative formula for the constant growth model

Juan A. Forsyth

Abstract


Purpose – The traditional one-stage constant growth formula has two main underlying assumptions: a company will be able to maintain its competitive advantage for completed investments in perpetuity, and each year in the future, it will be able to generate new investment opportunities with the same competitive advantage, which will also remain in perpetuity. The purpose of this paper is to develop a model that limits the duration of the competitive advantage.
Design/methodology/approach – A new model is developed, and it is used to value a public company.
Findings – In this study, the author introduces an alternative formula considering the duration of the competitive advantage, imposing a restriction on the fact that extraordinary returns cannot be sustained forever, and also separates the part of the value explained by the current investments from the portion of value created by future investments.
Originality/value – The traditional one-stage constant growth model used to determine the continuing value of a company has limitations regarding the duration of the competitive advantage. The developed formula corrects the problem limiting the time extraordinary returns will remain over time.

Propósito - La fórmula tradicional de crecimiento constante de una etapa tiene dos suposiciones subyacentes principales: (1) una compañía podrá mantener su ventaja competitiva para inversiones completas a perpetuidad; y (2) en cada año futuro podrá crear nuevas oportunidades de inversión con la misma ventaja competitiva, que también permanecerá a perpetuidad. En este estudio, presentamos una fórmula alternativa que restringe tales suposiciones, impone una restricción al hecho de que la ventaja competitiva no se puede mantener para siempre y separa la parte del valor explicado por las inversiones actuales de la porción del valor creado por las inversiones futuras.

Diseño/metodología/enfoque - El estudio se basa en el modelo de ingreso residual para desarrollar un modelo alternativo que permita la separación del valor en tres partes y la adición de restricciones.

Hallazgos - Desarrollamos un modelo alternativo que explica de manera más exhaustiva cómo se crea el valor en una empresa.

Originalidad/valor - Este nuevo modelo permite comprender las fuentes de valor de una empresa, desde la inversión actual hasta el valor creado a partir de esas inversiones y el valor creado a partir de inversiones futuras. Además, permite evaluar el impacto en el valor de una empresa de la duración de la ventaja competitiva.


Keywords


Competitive advantage;valoración de la inversión, ventaja competitiva, gestión financiera

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